ترندهای بازاریابی تا سال 1400
تولیدکننده اگر بازاریابی اُصولی و پایدار همراه با استراتژی نداشته باشد، در نهایت به فروش موفق نخواهد رسید و در نتیجه موفقیت را لمس نمیکند. امروزه دغدغۀ بسیاری از تولیدکنندگان و خصوصاً کسانی که میخواهند در فضای تولید وارد شوند، این است که تولید جواب نمیدهد! چرا؟ چون بازار فروش را به سختی پیدا میکنند و این با هزینههای جاری تناسب ندارد. در حالی که باید این نقد را به این عزیزان وارد بدانیم که بازاریابی، دیگر از دورۀ محصولمحوری گذشته و تبدیل به اهمیت به سلیقۀ مشتریان شده است. با توجه به افزایش رقابت و گسترش واحدهای کسبوکار و به دلیل رشدِ سریع تکنولوژی از یکسو و تغییرات گسترده جوامع از سوی دیگر، با نگرش جدیدی از سوی مخاطبین هدف در بازار روبرو هستیم. اگر صاحبان مشاغل و به خصوص تولیدکنندگان قصد حضور در بازار رقابتی از جمله بازارِ آنلاین را دارند، مجبورند با تغییرات سریع در بازاریابی دیجیتال سازگار شوند. در حال حاضر فناوری در بازاریابی به سرعت پیش میرود و پیش بینی منافع و رفتار مصرف کننده دشوار است. پیش بینی میشود ترندهای بازاریابی دیجیتال همچون هوش مصنوعی، بهینه سازی موتورهای جست و جوی صوتی، تجربه مشتری، شخصی سازی و ویدیو مارکتینگ اولویتهای اصلی بیشتر صاحبان مشاغل تا سال 1400 باشند.
هوش مصنوعی
بازاریابی هوش مصنوعی روشی است برای ارتقاء مشتری و همچنین می تواند برای تقویت بازده سرمایهگذاری کمپینهای بازاریابی استفاده شود. این کار با تجزیه و تحلیل رفتار و الگوی جستجوی مصرف کننده در وبلاگها و شبکههای اجتماعی به تولیدکنندگان و یا صاحبان استارتآپها کمک میکند تا چگونگی یافتن محصولات و خدمات خود را دریابند. با هوش مصنوعی، صاحبان کسبوکار میتوانند با قرار دادن تبلیغات در مقابل مخاطبین هدف، بازده سرمایهگذاری خود را بهینه کنند. تبلیغات میتوانند به صورت خودکار خریداری شده و سپس در مقیاس مشخصی بنا بر نیاز سازمان و بر اساس ارزیابیهای صورتگرفته تجاری شوند.
از عواملی که تصور میشود هوش مصنوعی را به یک ترند بازاریابی تا سالِ 1400 بدل کند، این است که بسیاری از اجزای دنیای بازاریابی دیجیتال، هنوز وابسته به نبوغ انسان است. یک برنامه هوش مصنوعی ممکن است بتواند گزارشی را با استفاده از چیزی جز دادهها تولید کند و از همه اینها مهمتر آنکه پیش بینی میشود هوش مصنوعی تولید ناخالص داخلی جهان را تا سال ۲۰۳۰، ۱۴% افزایش دهد که این بزرگترین فرصت تجاری برای شرکتها و صنایع مختلف در استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی طی چند دهه آینده را فراهم میکند.
تجربه مشتری
تجربه مشتری مهیجترین فرصت برای تولیدکنندگان در سالِ پیشِ رو است و دلیل آن ساده است: تمرکز بر تجربۀ مشتری باعث افزایش درآمد میشود – که این مسأله، خود منجر به سود بیشتر می شود! تجربه مشتری، نتیجه تعامل و درک همه جانبه مشتری و تجربه او در ارتباط با کاروکسب یا نام تجاری کسبوکار است. از حضور در وب سایت گرفته تا صحبت در خصوص خدمات مشتری و دریافت کالا / ایده / خدمتی که از شما خریداری کرده است. هر کاری که انجام میدهید، بر درک مشتریان و تصمیم آنها برای بازگشت یا عدم بازگشت آنها و همچنین توصیه به سایرین از طرف این افراد تأثیر میگذارد، بنابراین ایجاد و خلق یک تجربه عالی مشتری، مهمترین موفقیت شماست.
تجربه مشتری، یکی از هیجانانگیزترین فرصتها برای یک کسبوکارِ سودآور در سالهای پیش رو خواهد بود چرا که بسیاری از مشتریان در بازارهای فعلی، حاضرند مبلغ بیشتری را برای تجربه بهتر بپردازند.
اولین قدم در استراتژی تجربه مشتری شما این است که یک چشمانداز روشن و متمرکز در خصوص مشتری داشته باشید که بتواند با سیستمِ شما ارتباط برقرار کند. سادهترین راه برای تعریف این دیدگاه، ایجاد مجموعهای از عبارات است که به عنوان اصول راهنما عمل میکنند.
قدم بعدی در ساختن این اصول تجربه مشتری، احیای مجدد انواع مختلف مشتریانی است که با تیم های پشتیبانی شما سر و کار دارند. اگر کسبوکارِ شما واقعاً نیازها و خواستههای مشتری را درک کند، آنها باید بتوانند با موقعیتهایی که مشتریان شما با آن روبرو هستند، ارتباط برقرار کرده و با آنها همدلی کنند. یکی از راههای انجام این کار، بخش بندی مشتریان و در نظر گرفتن پرسونای هر گروه است. سعی کنید به هر یک نام و شخصیت دهید. بهترین تجربیات مشتری وقتی حاصل میشود که ارتباط عاطفی بین سیستم و مشتری ایجاد گردد. مشتریان به دلیل وابستگی عاطفی به افراد وفادار تبدیل میشوند و همواره به خاطر میآورند که هنگام استفاده از یک محصول یا خدمات چه احساسی دلپذیری دارند. از ابزار چت آنلاین برای مکالمه در زمان واقعی استفاده کنید و پس از اتمام، با استفاده از نظرسنجیهای تعاملی و ابزارهای مشابه تجربه مشتری، برای هر مشتری ایمیل / پیامک ارسال کنید.
قدم بعدی شناسایی نیازهای آموزشی برای هر یک از اعضای تیم پشتیبانی کسبوکارِ شماست. بسیاری از سازمانها کیفیت ارتباط تلفنی، چت و ایمیل را ارزیابی میکنند، با این حال، یک چارچوب کیفیت، با برنامهریزی و پیگیری پیشرفت تیمهای شما از طریق مربیگری، یادگیری الکترونیکی و آموزش گروهی، یک قدم بیشتر این ارزیابی و بهبود را ارتقاء میبخشد.
و در آخر اینکه، چگونه متوجه میشوید که تمام این سرمایه گذاری در تیمها، فرآیندها و فناوریهای بکار رفته در کسبوکار شما، به درستی در حال اجرا است؟ پاسخ در نتایج کسب و کار است.
VSEO
Voice Search SEO بهینهسازی کلمات کلیدی و عبارتهای کلیدی برای جستجوها با استفاده از دستیاران صوتی است. جستجوی صوتی به تلفن هوشمند، رایانههای رومیزی یا سایر دستگاههای دیجیتالی شما که دارای دستیار شخصی دیجیتال هستند یا یک نقطه ورودی که از صدا استفاده میکند، مانند میکروفون گوگل، اکو آمازون و سایر دستگاههای بلندگو هوشمند ارائه شده در امروز اشاره دارد. در بیشتر موارد، اگر از دستیار شخصی استفاده میکنید و آن را با صدای خود فعال مینمایید، به نوعی جستجوی صوتی را انجام میدهید. ۵۰٪ از کل جستجوها تا پایان سال 1405 جستجوی صوتی خواهند بود که منجر به یک ترند بازاریابی موفق در سال 1400 میشود. در اینجاست که کشف کلمات کلیدی درست، می تواند شما را بالاتر از رقبایتان قرار دهد.
شخصی سازی
بازاریابی شخصی سازی شده، همچنین به عنوان بازاریابی یک به یک یا بازاریابی فردی نیز شناخته میشود، یک ترند بازاریابی است که توسط آن، شرکتها از آنالیز دادهها و فناوری دیجیتال برای ارائه پیامهای شخصی و ارائه محصولات به مشتریان فعلی یا آینده، بهره میبرند. شخصیسازی، بازاریابی را از پایین به بالا تغییر داده است و تجربه مشتری را بهبود میبخشد و به نوبه خود سودآوری کسب و کارها را رقم میزند. تعیین مزایایی که مشتریان هر لحظه به دنبال آن هستند آسان نیست. دلیل این امر در درجه اول این است که این مزایای خاص از وضعیت به موقعیتی دیگر و تجارت به تجارت متفاوت است. با این حال، سه استراتژی متداول وجود دارد که هر کسبوکار(به خصوص تولیدکنندگان که دغدغۀ برندشدن را دارند.) میتواند از آن استفاده کند تا از ایجاد یک برنامه بازاریابی شخصی قوی بهره ببرد:
- هر مشتری انتظار دارد شما نیازهای وی را درک کنید. هنگامی که مخاطب شما، عبارتی را در موتور جستجو مورد کاووش قرار میدهد، تمایل دارد تا متناسب با خواست وی، محتوای مدنظر در اختیار وی قرار گیرد.
- استراتژی شخصیسازی شما باید در هر کلیه کانالهای ارتباطی شما و مخاطب هدفتان، با پیام مشخصی قابل رویت باشد و هرآنچه که در مورد چشمانداز خود طراحی کردهاید را در طول مسیر منعکس کند.
- نیازهای آینده مخاطبینتان را پیش بینی کنید. اگر این مزیت را دارید که میتوانید اطلاعات شخصی و رفتار متداول آنها را دریابید، این امکان را دارید که آینده را پیش بینی کنید. شخصیسازی موفقیتآمیز در قیف بازاریابی مانند بازی شطرنج است. شما باید چندین حرکت به جلو فکر کنید.
ویدیو مارکتینگ
بازاریابی ویدیویی، استفاده از فیلمها برای تبلیغ و بازاریابی کالا یا خدمات شما، افزایش تعامل در کانالهای دیجیتال و اجتماعی، آموزش مصرفکنندگان و مشتریان و رسیدن به مخاطبین هدف با یک رسانه جدید را شامل میشود. برندهای تولیدی یا تولیدکنندگان و کسبوکارهایی که میخواهند برند شوند، به یک استراتژی بازاریابی ویدیویی نیاز دارند. آنچه تغییر کرده این است که ویدیو در هر پلتفرم و کانال چقدر مهم شده است. ویدیو دیگر فقط یک قطعه از برنامه کلی بازاریابی شما نیست. این مهم برای دستیابی به اهداف و تلاشهای هدفگذاری شده شما به ویژه استراتژی اجتماعی شماست. بازاریابی ویدیویی یکی از مهمترین ترندهای بازاریابی امروز و به احتمال زیاد برای ۵ الی ۱۰ سال آینده است.
این اعداد اهمیت ویدیو در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را در سال 1400 نشان می دهند:
- الف – ۷۰٪ از مشتریان میگویند که تاکنون حداقل یکبار، ویدیوی یک برند را به اشتراک گذاشتهاند.
- ۷۲٪ از صاحبیان مشاغل(اعم از تولیدکننده، ارائۀ دهندۀ خدمات و حتی استارتآپ) اذعان داشتهاند که ویدیو نرخ تبدیل آنها را بهبود بخشیده است.
- ۵۲٪ از مصرفکنندگان میگویند که تماشای فیلمهای محصولات، آنها را در تصمیمات خرید آنلاین مطمئنتر کرده است.
- ۶۵٪ مدیران از وب سایت مرتبط با ویدیوی منتشر شده، بازدید میکنند و ۳۹٪ افراد، پس از مشاهده فیلم، با فروشنده تماس میگیرند.
استفاده از فیلم برای نمایش اطلاعات به روشی جالب و خلاقانه، مطمئناً مخاطبان شما را علاقهمند میکند. دوربینی را دراختیار بگیرید، فیلمبرداری را شروع کنید و میزان سطح درگیری مخاطب با برندتان را افزایش دهید
وقت آن رسیده است که ویدیو بخشی اساسی از استراتژی بازاریابی شما باشد!
برخی آژانسهای بازاریابی که متخصصین کسبوکار و پژوهشگران حوزۀ مدیریت را با نگاهی تحلیلی در سیستم خود به کمک بگیرند، با آنالیز بازارهای رقابتی و استفاده از بهروزترین روندهای بازاریابی، کمک شایانی به سازمانها خصوصاً تولیدکنندگان در کسب جایگاه مناسبی در بازار و ذهن مخاطب خواهد نمود.
برای ساخت تیزر های تبلیغاتی مناسب برای شبکه های اجتماعی با ما تماس بگیرید.
مطلب در تاریخ 1 تیر 1399 به روز شده است
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!