استارتاپ ها بدون شبکه های اجتماعی چگونه تبلیغات کنند؟

, ,

شبکه های اجتماعی به هر دلیلی ممکن است از دسترس خارج شوند و حتی آرشیو آن ها هم در وب باقی نمی ماند. نمونه خارجی آن یاهو ۳۶۰ و نمونه داخلی هم سایت کلوب بود. پس نمی توان همه تخم مرغ ها را در سبد شبکه های اجتماعی گذاشت.

هر چند جذابیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی به علت سهولت و بازخورد خوب این روزها اولین انتخاب برای استارتاپ هاست ولی روش های موثر دیگری هم وجود دارد که به آن‌ها اشاره میکنیم:

ارسال خبرنامه ایمیلی

تهیه لیستی از اطلاعات مشتری برای استارتاپ ها ضروری است. شما می بایست اطلاعات مشتریان فعلی و یا افرادی که به سمت کسب و کار شما می آیند، را ثبت کنید. و با طرح یک برنامه مشخص به ارسال ایمیل های سفارشی بپردازید. محصولات و خدمات خود را در قالب ایمیل برای آنها ارسال کنید. آنها کسانی هستند که شما را پذیرفته اند.

تهیه یک قالب زیبا برای ایمیل ها را فراموش نکنید. طراحی مناسب و زیبا برای ترقیب آنها به مشاهده محتوای ایمیل ترقیب می کند. حتما دقت کنید که از ارسال هرزنامه و ایمیل های بی اهمیت دوری کنید.

تخفیف دهید تا معرفی شوید

تشویق مشتری فعلی به معرفی دیگران یکی از اثربخش ترین استراتژی های تبلیغاتی است. شما می توانید با در نظر گرفتن تخفیف، محصولات رایگان، پاداش های نقدی و غیر نقدی مشتریان را به خرید بیشتر و معرفی دیگران تشویق کنید. این یک استراتژی تبلیغات استارتاپ با اهرم مشتری است. خلاقیت خود را در نحوه ارائه پاداش بکار ببندید تا مشتریان ترقیب شوند شما را به دیگران معرفی کنند.

هدیه تبلیغاتی برای مشتریان

ارائه یک هدیه تبلیغاتی با ارزش همواره از بهترین شیوه های تبلیغاتی است. شما می بایست دقت کنید در این شیوه از اشتباه بزرگی که اکثرا دچار آن می شوند دوری کنید. اغلب شرکت ها در پی کاهش هزینه های خود از ارائه هدیه تبلیغاتی با ارزش خود داری می کنند. آنها با ارائه هدیه تبلیغاتی بی کیفیت و فاقد ارزش به مشتریان توهین می کنند. و البته مشتریان نیز از آن استفاده نخواهند کرد. بنابراین با دادن هدیه تبلیغاتی با ارزش می توان موجب اثر بخشی این شیوه تبلیغاتی شد.

نظرسنجی پس از فروش

می توان از طریق ارتباط تلفنی یا ارسال ایمیل نظر مشتریان در خصوص خرید خود را جویا شد. رضایت مشتری همواری یکی از بزرگترین درب های موفقیت را به سمت کسب و کار باز می کند. با انجام نظر سنجی شما به مشتریان این پیام را می رسانید که رضایت شما برای ما اهمیت دارد. با اینکار شما می توانید اشکالات کار خود را دریابید و اصلاح کنید. با سوالات مناسب، نظر مشتری را در خصوص محصول، ارتباط با مشتری، سرویس دهی و سایر موارد جویا شوید. با اینکار شما این شانس را دارید که مشتری ایی را که از شما خرید کرده و ناراضی هست را مجدد به خرید ترقیب کنید. همینطور در حفظ مشتری فعلی به شما کمک می کند.

وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان را می‌توان این‌گونه تعریف نمود: این کار ترافیک سایت‌های دیگر را به سایت شما هدایت می‌کند. زمانی که مطالب شما خاص باشند و وب‌سایت موردنظر را به‌درستی انتخاب کنید، وبلاگ نویسی مهمان می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد. حتی میتوانید با وب سایت های مشابه تبادل محتوا داشته باشید.

روش های بسیاری برای تبلیغات و بازاریابی وجود دارد بسیاری از این روش ها خلاقانه است. شما تا به حال از چه روش های خلاقانه ای برای معرفی استارتاپ خود استفاده کرده اید؟

مطلب در تاریخ 2 بهمن 1396 به روز شده است

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.