اعتبار فروشگاههای اینترنتی از نظر گوگل
گوگل اخیرا در بلاگپستی ابزارهایی را معرفی میکند که فروشگاههای اینترنتی میتوانند با استفاده از آنها اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب کنند. از طرفی کاربران اگر این المانها را در فروشگاه اینترنتی بیابند، میتوانند با خیال آسودهتری خرید خود را انجام دهند. در ادامه این ابزارها را مرور خواهیم کرد:
📌 فرآیندهای بررسی اتوماتیک گوگل
قبل از اینکه محصولی نمایش داده شود، گوگل از لحاظ ایمنی سایت فروشنده را مورد بررسی قرار میدهد. این فناوری گوگل میتواند به سرعت و با دقت زیادی قانونیبودن فروش محصولات آن فروشگاه و تطابق با دستورالعملهای گوگل را ارزیابی کند.
گوگل برای اطمینان از اینکه لیست محصولات و تبلیغات در پلتفرم خود از استانداردهای خاصی پیروی میکنند، سیاستهای سختگیرانهای دارد تا مخاطبان با محصولات استانداردی مواجه شوند.
در همین راستا، در ماه ژانویه بیش از ۱۰۰میلیون پیشنهاد محصول متوقف شده است و حدود ۳۰هزار حساب کاربری به دلیل مشکلات کیفی و تطابقنداشتن با دستورالعملهای گوگل از ارائه محصولات خود منع شدند.
📌 نشان اعتبار فروشگاههای اینترنتی
برای اطمینان بیشتر، کاربران میتوانند از فروشگاههایی که نشان اعتبار گوگل را دارند، خرید کنند. این نشان بر اساس امتیازاتی که کاربران پس از خرید خود ثبت میکنند، به فروشگاههای اینترنتی داده میشود.
📌 نظارت تیم انسانی
تلاشهای ایمنی Google پس از انتشار فهرست محصول متوقف نمیشود. این شرکت سیستمهای خودکاری برای نظارت بر فعالیتهای متخلف دارد. علاوه بر این، تیمی از بازبینان انسانی برای بررسی مسائلی که نیاز به ارزیابی دقیقتری دارند، در حالت آمادهباش هستند.
خریداران می توانند با گزارش هر گونه رفتار مشکوک به دیگران کمک کنند تا تجربه بهتری از خرید خود داشته باشند. اگر موردی دیدید، میتوانید آن را از طریق لینگ «report a listing» در سمت راست پایین صفحه محصول به Google گزارش دهید.
گوگل امیدوار است با این اقدامات بتواند تجربه بهتری را برای کاربران رقم بزند و فروشگاههای اینترنتی هم برای ارائه محصولات و خدمات خود کیفیت بیشتری را فراهم کنند.
مطلب در تاریخ 13 تیر 1402 به روز شده است
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!