rich snippet
اولین تصویری که کاربر میتواند از وبسایت شما به دست آورد،قطعه ای از نتایج گوگل است . بنابراین ، به جز عنوان باید توصیف متا وب سایت را نیز بهینه سازی کرد.
برای آشنایی با Rich Snippet باید از schema.org استفاده کنید. بنابراین اگر هنوز از schema.org یا دیتا استراکچر برای سازماندهی محتویات سایت خود استفاده نکرده اید، یکی از موارد کلیدی در رتبه بندی نتایج جست و جو و بهینه سازی سایت را از دست داده اید. زیرا گوگل و کاربران تمایل دارند تا از ریچ اسنیپت ها برای نمایش مثال های عبارت کلیدی جست و جو شده استفاده شود.
برای بررسی ساختار داده ای وبسایت خود و اطمینان از اینکه به صورت کامل و صحیح آن را پیاده کرده اید می توانید از ابزار Structured Data Testing Tool استفاده کنید.
هم اکنون موتور های جستجو از سه نوع استاندارد برای تشخیص محتوای نشانه گذاری شده استفاده میکنند:
Microdata میکرو دیتا
Microformats میکرو فرمت
RDFa
که هر سه نوع محتوا از Html حمایت میکنند و میتوان با استفاده از آن ها محتوای یک صفحه را برچسبگذاری نمود. میکرو دیتا (Microdata) معمولترین نوع محتوای است که در ریچ اسنیپت ها استفاده میشود.
یکی از متداولترین استفاده از ریچ اسنیپت ها برای فروش محصولات در فروشگاههای اینترنتی است.
میتوان اطلاعاتی از قبیل نام، تصویر، برند، توضیحات و قیمت را وارد کرد. فروشگاههای که یک محصول را از چند فروشنده مختلف برای فروش عرضه میکنند میتوانند محدوده قیمتی محصول را بر اساس نزولی و صعودی ترتیب بندی نمایند.
با چه روشی به محتوای خود ریچ اسنیپت اضافه کنیم؟
مسلماً چندان ضرورتی ندارد به محتوایی تمام صفحات سایت دادههای نشانه گذاری شده اضافه کنید. با این وجود هر چه تعداد محتوای های نشانهگذاری شده شما بیشتر باشد موتور های جستجو نتایج بهتری از سایت شما را به نمایش میگذارند.
نشانه گذاری داده ها به سه بخش اصلی تقسیم میشود:
Itemscope – نشان میدهد که کد HTML موجود در بلوک
Itemtype – نشان میدهد که آیتم دقیقاً چه چیزی است.
Itemprop – مربوط به اطلاعات آیتم است. اطلاعاتی مانند نام، آدرس سایت، نقد و بررسی و
مطلب در تاریخ 11 آذر 1396 به روز شده است
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!