فعالیت در شبکههای اجتماعی، چطور باعث موفقیت کسب و کارمان می شود؟
در دنیای امروز شبکههای اجتماعی رواج زیادی پیدا کرده است. اگر می خواهید در کسب و کار خود به موفقیت برسید، از تأثیر شبکههای اجتماعی چشم پوشی نکنید.
قطعاً تأثیر مثبت فعالیت در شبکههای اجتماعی برای شما هم واضح و روشن است. اکنون اغلب افراد به این درک رسیدهاند شبکههای اجتماعی فقط برای اشتراک گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی و دنبال کردن پروفایل خانواده و دوستان نیست. بلکه خیلی از افراد از رسانههای اجتماعی کسب درآمد می کنند و کسب و کارهای بزرگ نیز به معرفی برند خود می پردازند. اگر تاکنون تنها در اوقات فراغت خود به سراغ این شبکهها می رفتید، باید بگوییم کمی از مسیر را اشتباه رفته و از امتیازات فراوان این ابزارها غافل شدهاید.
به تازگی آماری توسط یک موسسهی آمریکایی منتشر شده که از اهمیت فوقالعاده شبکههای اجتماعی در استخدام و روابط کاری پرده بر می دارد. البته این آمار مربوط به کشور آمریکاست اما می توانیم آن را به کشور خودمان هم تعمیم دهیم. دنیای کسب و کار کشور ما به سوی مدرن شدن پیش می رود؛ اما روند تغییرات در این مدت کوتاه نشان از آن دارد شرکتهای ایرانی نیز به مرور جذب نیروهای خود را با استفاده از شبکههای اجتماعی انجام می دهند.
باید به این مسئله توجه داشته باشید فعالیت در شبکههای اجتماعی فراتر از ساخت پروفایل و رها کردن آن است. باید برای فعالیت نتیجه بخش در این شبکهها، به طور مستمر فعالیت کنید. در ادامه به شما می گوییم در شبکههای اجتماعی مختلف به چه صورت فعالیت کنید تا به میزان محبوبیت خود و برند تان بیافزایید.
فیس بوک
اخیراً از محبوبیت این شبکه اجتماعی در کشورمان کاسته شده است، اما هنوز هم افراد زیادی از آن استفاده می کنند و فعالیت در فیس بوک مفید و نتیجه بخش است. برای تأثیرگذاری بیشتر در این شبکه اجتماعی، می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:
اطلاعات پروفایل خود را کامل کنید؛
صفحهی اختصاصی برای کسب و کارتان بسازید؛
رزومه و فعالیتهای خود را به اشتراک بگذارید؛
با صفحات مرتبط ارتباط برقرار کنید؛
مقالات مرتبط با فعالیتتان را منتشر کنید؛
در گروههای مهم فعالیت داشته باشید؛
از تبلیغات فیس بوک برای معرفی بهتر کارتان استفاده کنید.
توییتر
این شبکهی اجتماعی کمی متفاوت از دیگر شبکههاست و باید با آگاهی بالا از آن استفاده کرد. نحوه انتشار مطالب در توییتر خاص بوده و معمولاً شرکتها از آن برای اشتراک گذاری سریع اخبار استفاده می کنند. قطعاً می توانید با فعالیت مستمر و مفید در این شبکه، کسب و کار خود را رونق دهید. راهکارهای زیر برای موفقیت در توییتر پیشنهاد شده است:
با افرادی که دنبال می کنید، ارتباط مؤثری برقرار کنید؛
اطلاعات شخصی را توییت کنید؛
محتوای موردعلاقهتان را ریتوییت کنید؛
سابقهی کاری خود را تبلیغ کنید؛
با افراد فعال در زمینه کاریتان صحبت کنید؛
از جستجوی پیشرفته توییتر برای پیدا کردن افراد مرتبط استفاده کنید؛
با ارسال پیامهای مثبت و محترمانه، با افراد تأثیرگذار در صنعت ارتباط برقرار کنید.
لینکدین
لینکدین در فضای مجازی ایران چندان شناخته شده نیست، اما باز هم از پتانسیلهای بالایی برخوردار است. بیشتر شرکتهای نوپا در لینکدین فعالیت چشمگیری دارند و برای استخدام نیرو به سراغ پروفایلهای شخصی می روند. پس شما هم روی این شبکه اجتماعی تمرکز داشته باشید.
پروفایلتان را به طور مستمر آپدیت کنید؛
افراد مرتبط با صنعت را به لینکدین فراخوانید؛
پیامهای هدفمند و واضح ارسال کنید؛
افراد مفید را دنبال کرده و شبکهی خود را گسترش دهید؛
اخبار و مقالات مرتبط را منتشر کنید؛
اهداف کوتاه مدت و بلندمدت کاری را منتشر کنید؛
در گروههای مرتبط با صنعت خود عضو شوید؛
اگر صاحب کسب و کاری هستید، صفحهی خود را به صورت حرفهای بسازید.
اینستاگرام
این شبکهی اجتماعی با هدف اشتراک گذاری تصاویر ساخته شد، اما اکنون بهترین محل برای تبلیغ انواع کسب و کارهاست. البته ماهیت اینستاگرام و صفحات آن کمی شخصی است، اما می توان از این شبکه برای ساخت برند شخصی یا شرکتی استفاده کرد. در ادامه نکاتی برای بهبود پروفایل اینستاگرام بیان می کنیم:
بهترین توضیحات بیوگرافی را بنویسید؛
صفحهی مخصوص کسب و کار بسازید؛از تبلیغات برای افزایش محبوبیت و گسترش برند استفاده کنید؛
از قابلیت استوری برای انتشار اخبار سریع استفاده کنید؛
از امکان ارسال پیام مستقیم برای گسترش شبکهی کاری استفاده کنید.
این نکات تنها تعداد محدودی از روشهایی است که میتوانید برای افزایش محبوبیت برند خود در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. با داشتن هر کسب و کاری می توانید بهترین شبکهی اجتماعی را پیدا کنید و تمام تمرکزتان را روی این شبکه بگذارید. بسیار مهم است ارتباطات ایجاد شده در شبکههای اجتماعی را وارد زندگی واقعیتان کنید. پیشنهاد می کنیم با متخصصان در شبکههای اجتماعی دیدار حضوری داشته و بهترین نتیجه را از این ملاقاتها به دست آورید.
مطلب در تاریخ 27 تیر 1397 به روز شده است
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!