کتاب راهنمای ارزیابی ارزش صفحات از دید گوگل

google guideline
کتاب راهنمای ارزیابی ارزش صفحات از دید گوگل
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

گوگل با بیش از ۱۰ هزار نفر در سراسر دنیا قرارداد همکاری امضا کرده است تا نتایج جستجو را ارزیابی کنند. این افراد جستجوهای واقعی در گوگل را مشاهده کرده و صفحاتی که کاربر به آنها وارد میشود را ارزیابی میکنند. اصطلاحا به آنها Quality Rater گفته میشود.

ارزیابی انسانی نتایج جستجو مستقیما بر جایگاه و رتبه بندی سایت ها تاثیر ندارد. اگر یک نفر نمره پایینی به کیفیت محتوا و نحوه ارائه آن در سایت شما بدهد به این معنی نیست که جایگاه خود را از دست خواهید داد زیرا این اطلاعات در الگوریتم های فعلی گوگل مورد توجه قرار نمی گیرند.

اطلاعات جمع آوری شده از این ارزیابی ها در بازه های زمانی طولانی تری بررسی شده و نتایج آن برای بهبود الگوریتم ها به کار گرفته میشود. در نتیجه میتوان گفت ارزیابی انسانی در درازمدت تاثیر مهمی بر رتبه بندی نتایج خواهد داشت که نه تنها بر سرنوشت سایت های بررسی شده بلکه بر تمام صفحات وب قابل تعمیم خواهد بود.

این افراد برای بررسی صفحات اینترنتی استانداردها و دستورالعمل های مشخصی را دنبال میکنند. روش بررسی و ارزش گذاری صفحات در یک کتاب ۱۶۴ صفحه ای توسط گوگل ارائه شده است که امکان دانلود آن را برای شما فراهم کرده ایم.

برای دیدن این قسمت باید عضو شوید برای دیدن این قسمت باید عضو شوید

General Guidelines

As a Search Quality evaluator, you will work on many different types of rating projects. The General Guidelines primarily cover Page Quality (PQ) rating and Needs Met (NM) rating; however, the concepts are also important for many other types of rating tasks. For brevity, we refer to “Search Quality Evaluators” as “raters” in these guidelines.

A Page Quality (PQ) rating task consists of a URL and a grid to record your observations, in order to guide your
exploration of the landing page and the website associated with the URL. Ultimately, the goal of Page Quality rating is to
evaluate how well the page achieves its purpose. Because different types of websites and webpages can have very
different purposes, our expectations and standards for different types of pages are also different.
Here’s what you’ll need to be a successful Page Quality rater:
● Your experience using the web as an ordinary user in your rating locale.
● In-depth knowledge of these guidelines.
● And most importantly—practice doing PQ rating tasks!
The examples in these guidelines are very important. Please view each one and keep in mind a few notes about the
examples:
● Webpages and websites change rapidly, so we use images or “snapshots” of webpages in most of our examples.
● The information in the examples was accurate at the time it was added, but content and websites may change
over time.
● Some examples show pages on desktop and some show pages on mobile devices

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *