هشتگ به گوگل مپ اضافه شد!
گوگل مپ بدون هیچ هیاهویی ویژگی جدیدی را به منظور کمک به کاربران برای یافتن بهتر مکان های توصیه شده از سوی دیگران به برنامه خود اضافه کرده است.گوگل مپ در حال حاضر در بخش نظرات از هشتگ زدن پشتیبانی می کند.
در قالب مثالی فرض کنید شما به یک رستوران رفتید و در آنجا لحظات خاطره انگیزی را ثبت کرده و اکنون مشتاقید آن مکان را با دیگران به اشتراک بگذارید، پس می توانید با هشتگ مربوطه به معرفی این رستوران بپردازید و یا حتی از این قابلیت به اطلاع رسانی بسیاری از موارد دیگر از قبیل محل دسترسی افراد ناتوان جسمی به ویلچر نیز آگاهی ببخشید.
واجب است بدانید گوگل برای آسانتر کردن جستجوی هشتگ های مورد نظر کاربران پیشنهاد کرده است که در انتهای هر اظهار نظر حداکثر از 5 هشتگ استفاده شود.
TechCrunch غول تکنولوژی برتر تأکید کرد که این قابلیت جدید هشتگ زدن در گوگل مپ تنها بیش از یک هفته است که در دستگاه های اندرویدی برای اجرا عرضه شده است.در حال حاضر راهنمای محلی گوگل مپ به کاربران عضو برنامه خود، اجازه اشتراک نظرات، تصاویر و دانسته های آنها درباره مکانهایی که دیده اند را داده است.
از دیگر پیشنهادات گوگل برای این قابلیت جدید معرفی جاذبههای محلی و نقاط گردشگری در مکانهای مختلف است. به گونهای که این امکان فراهم شده تنها در معرفی رستوران کاربرد نداشته و میتوان از آن برای جوانب دیگری نیز استفاده کرد.اما برخلاف تصورات عموم این هشتگ ها همانند هشتگ زدن در دنیا مجازی اینستاگرام و شبکه های اجتماعی نیست و در این قابلیت امکان استفاده از اصطلاحات عمومی وجود ندارد بدین معنا که شما نمیتوانید هشتگی با این مضمون در نظرات خود اعمال کنید: #عشق، #غذا
برای دسترسی به این قابلیت جدید در گوگل مپ کافی است بر روی لینک هشتگ در بخش نظرات کلیک کرده تا به لیستی از مکانهایی که با هشتگ به شما معرفی می شود دسترسی پیدا کنید.
کاربرانی که به سیستم عاملهای iOS یا وب مجهز هستند باید بدانند که در حال حاضر زمان خاصی برای ارائه قابلیت هشتگ در گوگل برای آنها اعلام نشده است.
Google Maps biz reviews can now include hashtags
Google Maps has quietly rolled out a new feature aimed at helping users discover places others have recommended: it now supports hashtags in reviews. For example, if you’re reviewing a restaurant that would make an excellent #datenight spot, you can simply add the appropriate hashtag. Or if the business is #familyfriendly or #wheelchairaccessible, you can note those sorts of things, too.
Google suggests that users add up to five hashtags per review, and place them at the end of the review to make the text easier to read.
The company confirmed to TechCrunch support for hashtags rolled out globally just over a week ago on Android devices. So far, it had only been announced to members of Google Maps’ Local Guides program — the program that rewards its members for sharing their reviews, photos and knowledge about businesses and other places they visit.
Guides were told they can go back and add hashtags to their old reviews, as well as include them on new ones.
In addition to helping people find restaurants by cuisine or dietary needs (e.g. #vegetarian), hashtags can also highlight local attractions as #goodforselfies or a great place for #sunsetviews, Google suggested. The tags can note the accessibility features offered, too — like if there’s a wheelchair ramp or an audio menu available.
But unlike on Instagram and other social apps, the hashtags in reviews need to be specific to be useful. Google says that general terms like #love or #food won’t be helpful.
The feature on its own may seem like a minor, if handy, addition to Google Maps. However, it arrives at a time when Google Maps has been getting upgraded to better challenge Facebook’s Pages platform.
For example, Maps in October added a new “follow” feature, which allows users to track businesses in order to hear about their news, sales, deals, events and more. This month, Google rolled out a revamped My Business app so business owners could easily update their Maps profile page with new content — including the news they wanted to share with followers. They also can use the app to view and respond to reviews and messages.
With the addition of hashtags in reviews, Google Maps could become a better discovery platform for businesses and other places, and possibly even a social recommendations platform. Google Guides were told to use the hashtag #LetsGuide to point users to their own personal recommendations of favorite places. To what extent they’ll adopt that tag, of course, still remains to be seen.
To use the new hashtags feature, you just tap the blue link when you see one listed in a review to be taken to a list of the other nearby places that have the same tag, Google says. The company didn’t say when the feature would make its way to iOS or the web.
مطلب در تاریخ 10 آذر 1397 به روز شده است
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!