۲۴ خطای رایج وردپرس

خطای وردپرس

در حالی که به راحتی میتوان از وردپرس استفاده کرد ممکن است بدلیل انجام دادن کاری اشتباه به خطا ها برخورد کنید و یکی از خوبی هایی که وردپرس دارد این است که وقتی دچار مشکل میشود  خود وردپرس مشکل را به شما گزارش میدهد حالا ما امروز قصد داریم ۲۴ خطای رایج وردپرس را به شما عزیزان معرفی کنیم و راه حل هایی برای رفع خطا ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.قبل از شروع لطفا لبخند بزنید 🙂

توجه:قبل از انجام دادن هر نوع تغییراتی از وردپرس خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید.

۱-خطای سرور داخلی

خطای سرور داخلی یا همان خطای ۵۰۰ یکی از شایع ترین خطاهای سایت وردپرسی میباشد و میتوانید باعث شود که یک مبتدی وحشت کند و وحشت یک واکنش بد میباشد و شما باید یک نفس عمیق بکشید و این قسمت را بخوانید.

خطای سرور داخلی معمولا بر اثر مشکلات :فایل .htaccess،حافظه PHP احتمال دارد که رخ دهد.

فایل .htaccess را بررسی کنید

اولین کاری که بایدانجام بدهید این است که فایل .htaccess را بررسی کنید و برای این کار نام این فایل را تغییر دهید.مثلا:فایل .htaccess_old وقتی فایل را تغییر نام دادید سایت خود را بارگذاری کنید و اگر مشکل شما حل شد برای ایجاد یک فایل .htaccess جدید میتوانید از طریق”تنظیمات>پیوند های یکتا” و با کلیک بر روی دکمه ذخیره یک فایل .htaccess جدید برای شما ساخته میشود.

افزایش حافظه PHP

شاید این خطا بدلیل کم بود حافظه PHP رخ دهد و برای اینکه حافظه PHP را افزایش دهید باید ابتدا یک فایل به نام php.ini ایجاد کنید سپس کد زیر را به این فایل اضافه کنید.

1
define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

غیر فعال کردن افزونه ها

اگر مشکل شما حل نشد میتوانید تمام افزونه ها را غیر فعال کنید و سپس دوباره سایت خود را بارگذاری کنید و مشاهده کنید که ایا دیگر سایت شما مشکل دارد یا خیر. برای غیر فعال کردن تمام افزونه ها میتوانید با مراجعه به مسیر”wp-content”نام پوشه “plugin” را تغییر دهید و پس از انجام تست دوباره نام پوشه را به”plugin”تغییر دهید.

بارگذاری مجدد فایل ها

اگر غیر فعال کردن افزونه ها مشکل را برطرف نکرد میتوانید فایل های وردپرس را دوباره بارگذاری کنید به این دلیل که شاید فایل های اصلی وردپرس شما دچار مشکل شده باشد.

تماس با ارائه دهنده فضای میزبانی

اگر با هیچ کدام از روش های بالا مشکل شما حل نشد میبایست شما با ارائه دهنده فضای میزبانی خود ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را با تیم پشتیبانی فضای میزبانی در میان بگذارید.

اگر مشکل شما حل نشد میبایست خطاهای دیگر را بخوانید و لبخند هم فراموش نکنید 😉

۲-رفع خطا های نحو

این خطا معمولا زمانی رخ میدهد که شما قطعه کدی را به اشتباه اضافه کرده اید یا قسمت هایی از کد را از بین برده اید و برای حل این مشکل خود وردپرس به شما میگویید که مشکل در چه فایل و در چه خطی میباشد و شما باید وارد فایل شوید و خط کد را مورد بررسی قرار دهید.

1
Parse error- syntax error, unexpected $end in /public_html/site1/wp-content/themes/my-theme/functions.php on line 278

۳-خطای اتصال به پایگاه داده

این خطا به این معناست که وردپرس نمیتواند با پایگاه داده ارتباط برقرار کند و معمولا این اتفاق زمانی رخ میدهد که نام پایگاه داده،نام کاربری پایگاه داده،کلمه عبور پایگاه داده به اشتباه وارد شده باشد و یا ممکن است که پایگاه داده شما خراب شده باشد.

برای اینکه به طور دقیق از مشکل با خبر شوید میتوانید کد زیر را به فایل wp-config.php اضافه کنید:

1
define('WP_ALLOW_REPAIR', true);

سپس با کمک ادرس زیر وارد صفحه تعمیر پایگاه داده شوید:

1
http://www.yoursite.com/wp-admin/maint/repair.php

قبل از انجام هر کاری فایل wp-config.php را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که ایا در قسمت های زیر اطلاعات را به درستی وارد کرده اید یا خیر.

1
2
3
4
define('DB_NAME', 'database-name');
define('DB_USER', 'database-username');
define('DB_PASSWORD', 'database-password');
define('DB_HOST', 'localhost');

به قسمت DB_HOST نیز توجه کنید که این قسمت درست وارد شده باشد.

برخی از افراد که بر روی سرور های محلی مثل MAMP وردپرس را دارند با تغییر قسمت DB_HOST به ای پی همانند زیر مشکلشان برطرف شده است:

1
define('DB_HOST', '127.0.0.1:8889');

۴-خطای صفحه سفید مرگ وردپرس

خطای صفحه سفید هیچ گونه پیغامی را به شما نمایش نمیدهد و صفحه سایت شما سفید میباشد و برای حل این مشکل میتوانید با کمک روش های زیر صفحه سفید را از بین ببرید.

بخوانید  ویرایشگر وردپرس را پیشرفته تر کنید

مقدار حافظه PHP را افزایش دهید شاید به دلیل کمبود حافظه این خطا رخ داده باشد.

تمام افزونه ها را غیر فعال کنید و ببینید که ایا مشکل حل میشود یا خیر اگر مشکل حل شد مشکل از افزونه ها میباشد و میبایست افزونه ها را یک به یک فعال کنید و ببینید که کدام افزونه باعث این خرابی شده است.

پوسته وردپرس را تعویض کنید شاید به دلیل نامناسب بودن پوسته این مشکل برای سایت وردپرسی شما پیش امده باشد و میبایست پوسته را برای تست تعویض کنید.

اگر مشکل شما حل نشد می توانید حالت اشکال یابی وردپرس را فعال کنید و ببینید که مشکل از کجا میباشد.

1
2
3
error_reporting(E_ALL); ini_set('display_errors', 1);
define( 'WP_DEBUG', true);

۵-خطای ۴۰۴

خطای ۴۰۴ به این دلیل است که صفحه مورد نظر وجود ندارد و یکی از مشکلات این صفحه مشکل پیوند های یکتا میباشد که شاید پیوند های یکتا را به درستی وارد نکرده باشید.

حالا اگر پست مورد نظر شما این مشکل را دارد ادرس دهی پست را مشاهده کنید و یا به قسمت پیوند های یکتا در تنظیمات مراجعه کنید.

۶-خطای نوار کناری

یکی دیگر از خطاهای موجود در وردپرس خطای نوار کناری حالا چه در سایدبار و چه در قسمت محتوا میباشد که این خطا وقتی رخ میدهد که قطعه کدی را به اشتباه وارد کرده باشید و یا برچسب های پایانی را نگذاشته باشید و بهترین راه برای حل مشکلات استفاده از اعتبار سنج W3C میباشد که به راحتی میتوانید خطا های HTML و CSS را بیابید و رفع کنید.

۷-خطای سفید شدن رنگ متن و از دست رفتن دکمه های ویرایشگر وردپرس

گاهی اوقات ممکن است که دکمه های ویرایشگر وردپرس از دست بروند و همچنین قسمت نوشتن متن نیز سفید شود و این مشکل به این دلیل است که فایل های ویرایشگر وردپرس دچار مشکل شده اند و یا اینکه افزونه های دیگر باعث داتخلل شده اند.

برای حل این مشکل ابتدا کش مرورگر خود را حذف کنید و اگر مشکل شما برطرف نشد میبایست فایل های ویرایشگر وردپرس را بروز کنید و برای این کار میبایست فایل ها را از طریق مسیر”wp-includes/js/tinymce/”قسمت ویرایشگر را با یک نسخه جدید بروز کنید.

برای دریافت ویرایشگر وردپرس اینجا کلیک کنید

اگر مشکل حل نشد فایل wp-config.php را باز کنید و کد زیر را به فایل اضافه کنید:

1
define('CONCATENATE_SCRIPTS', false);

۸-خطای حافظه وردپرس

خطای حافظه وردپرس می تواند در حالت صفحه سفید مرگ وردپرس باشد یا خطایی مثل خطای زیر به شما نمایش داده شود

1
Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 2348617 bytes) in /home/username/public_html/site1/wp-includes/plugin.php on line xxx

برای رفع این خطا میبایست حافظه PHP را افزایش دهید.

۹-قفل شدن مدیریت وردپرس

گاهی اوقات ممکن است که کلمه عبور خود را فراموش کرده باشید و وقتی که میخواهید کلمه عبور خود را بازیابی کنید کلمه عبور جدیدی برای شما ارسال نشود و بخش مدیریت قفل شده باشد و این مشکل در اثر این است که احتمال زیاد پوسته،افزونه یا حتی کدی باعث ایجاد تداخل شده است که شما نتوانید وارد مدیریت وردپرس شوید و برای رفعه این مشکل باید پوسته،افزونه و کد ها را بررسی کنید و شاید وردپرس نتواند به پایگاه داده متصل شود.

توجه:گاهی اوقات حتی وقتی که نام کاربری و کلمه عبور خود را درست وارد میکنید باز نمیتوانید وارد مدیریت وردپرس شوید و این شاید به این دلیل باشد که شما هک شده باشید و بهترین راه برای تغییر کلمه عبور از طریق PHP My admin میباشد.

۱۰-خطای وارد نشدن به مدیریت وردپرس و ارجاع به صفحه ورود

خطای ورود به وردپرس و ارجاع به صفحه ورود به وردپرس یعنی اینکه وقتی شما میخواهید وارد مدیریت وردپرس شوید و نام کاربری و کلمه عبور را واردمیکنید و در اخر بر روی دکمه ورود که کلیک میکنید دوباره وارد صفحه ورود به وردپرس میشوید و این خطا میتواند بدلیل مشکلات زیر باشد.

کش و کوکی های مرورگر:کش و کوکی های مرورگر خود را حذف کنید.

افزونه ها:تمام افزونه ها را غیر فعال کنید.

پوسته:پوسته وردپرس را به حالت پیشفرض بازگردانید مثلا پوسته دوهزار و پانزده را فعال کنید.

حذف فایل .htaccess:فایل .htaccess را حذف کنید و از طریق”تنظیمات>پیوند های یکتا” بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا فایل .htaccess جدید برای شما ساخته شود.

بخوانید  نمایش پست های مرتبط به صورت درون خطی

بروز رسانی ادرس:ادرس سایت خود را بروز رسانی کنید برای این کار میبایست کد زیر را به فایل wp-config.php اضافه کنید.

1
2
define('WP_HOME','http://example.com');
define('WP_SITEURL','http://example.com');

توجه:به جای http://example.com نام دامنه سایت خود را وارد کنید.

۱۱-خطای نمایش ندادن تصاویر

اگر وارد رسانه ها شدید و به جای تصاویر یک ایکن شکسته بر روی تصاویر مشاهده کردید این مشکل به این دلیل است که دسترسی فایل upload مشکل دارد و یا مکشلاتی از فضای میزبانی شما وجود دارد.

برای تغییر دسترسی فایل upload با استفاده از FTP به wp-content مراجعه کرده و در این پوشه بر روی پوشه uploads کلیک راست کنید و بر روی file permissions کلیک کنید و یک پنجره برای شما باز میشود و در این پنجره باید مقدار ورودی numberic value را برابر با ۷۴۴ قرار دهید و تیک گزینه” Resurse into subdirectories”را زده و زیر مجموعه”Apply to directories only”را نیز فعال کنید.

در مرحله بعد شما باید مجوز دسترسی را به همه فایل ها تغییر دهید برای این کار درست طبق مرحله قبل پیش بروید و در قسمت ورودی numberic value را برابر با ۶۴۴ و تیک گزینه” Resurse into subdirectories”را زده و زیر مجموعه”Apply to files only”را نیز فعال کنید.

در اخر بر روی دکمه”Ok”کلیک کنید.

۱۲-بارگذاری تصاویر

افرادی که برای اولین بار وردپرس کار میکنند شاید بارگذاری رسانه برایشان کمی گیج کننده باشد و اطعاتی در رابطه با بارگذاری رسانه نداشته باشند ولی اگر شما هم جزو دسته افراد مبتدی هستید و نمیدانید که چگونه رسانه خود را بارگذاری کنید میتوانید از طریق”رسانه ها>افزودن”اقدام کنید و رسانه های بارگذاری شده خود را در”رسانه ها>کتابخانه”مشاهده کنید.

۱۳-خطای ایا مطمئن هستید که میخواهید این کار را انجام دهید

خطای ایا طمئن هستید که میخواهید این کار را انجام بدهید شایع ترین خطا در وردپرس میباشد که بدلیل برخی از افزونه یا پوسته ها رخ میدهد و برای رفع این خطا شما باید تمام افزونه ها را غیر فعال کنید و همچنین اگر مشکل شما برطرف نشد پوسته وردپرس را تغییر بدهید.

اگر مشکل برطرف نشد فایل های اصلی وردپرس را با نسخه جدید وردپرس جایگزین کنید.

توجه:قبل از انجام دادن هرگونه تغییراتی از وردپرس خود نسخه پشتیبانی بگیرید.

۱۴-رفع خطای در دست تعمیر و وردپرس در دسترس نیست

وقتی در حال بروز رسانی وردپرس به نسخه جدید تری هستید وقتی وارد سایت خود میشود متوجه پیغامی میشود که سایت در دسترس نیست و پس از بروز رسانی دوباره سایت شما در دسترس قرار میگیرد ولی حالا شاید در هنگام بروز رسانی مشکلی پیش بیاید و بروز رسانی متوقف شود و همچنین این پیغام نیز برای سایت شما ماندگار باشد و برای برطرف کردن این مشکل میبایست از طریق FTP فایل maintenance را حذف کنید و اگر فایل را مشاهده نکرد حالت نمایش فایل های مخفی را نیز فعال کنید.

اگر میخواهید سفحه تعمیرات با متن دلخواه خود را داشته باشید میتوانید یک فایل با نام maintenance.php ایجاد کنید و کد زیر را به درون این فایل اضافه کنید:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php $protocol = $_SERVER["SERVER_PROTOCOL"]; if ( 'HTTP/1.1' != $protocol && 'HTTP/1.0' != $protocol ) $protocol = 'HTTP/1.0'; header( "$protocol 503 Service Unavailable", true, 503 ); header( 'Content-Type: text/html; charset=utf-8' ); ?>
<body>
<h1>سایت در دست تعمیر میباشد لطفا ۳۰ دقیقه دیگر مراجعه کنید.</h1>
</body>
</html>
<?php die(); ?>

توجه:به جای “سایت در دست تعمیر میباشد لطفا ۳۰ دقیقه دیگر مراجعه کنید.”متن مورد نظر خود را وارد کنید.

سپس فایل بالا را در مسیر wp-content بارگذاری کنید.

۱۵-ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

یکی از شایع ترین خطا ها ارسال نشدن ایمیل در وردپرس میباشد و باید این مشکل را با پشتیبان فضای میزبانی خود در میان بگذارید.

البته اگر قصد دارید خبرنامه ارسال کنید میتوانید از سرویس های رایگان ارسال خبرنامه مانند میلر لایت،میل چیمپ و… استفاده کنید.

۱۶-خطای خوراک ار اس اس

یکی دیگر از خطا ها مربوط به خوراک ار اس اس میباشد و خطای ار اس اس به صورت زیر به شما نمایش داده میشود.

1
2
3
XML Parsing Error: XML or text declaration not at start of entity
Location: http://example.com/feed
Line Number 2, Column 1:

البته ممکن است خطای خوراک در مرورگر های مختلف متفاوت باشد

1
Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/example.com/wp-content/themes/twentysixteen/functions.php:433) in /home/username/example.com/wp-includes/pluggable.php on line 1228

برای رفع این خطا میبایست فایل functions.php را بررسی کنید و به احتمال زیاد بدلیل مشکلی در این فایل این خطا بوجود امده است.

۱۷-خطای ۴۰۳

خطای ۴۰۳ یک خطای ممنوعه میباشد و وقتی که سرور شما اجازه نمیدهد کاربر صفحه ای را مشاهده کند این خطا نمایان میشود.

1
2
۴۰۳ Forbidden – You don’t have permission to access ‘/’ on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

برای رفع این خطا میبایست تمام پلاگین ها را غیر فعال کنید و همچنین پوسته وردپرس را نیز تغییر دهید و شما عزیزان میبایست فایل .htaccess را حذف کنید و همچنین اگر مشکل حل نشد باید دسترسی پوشه ها را در وردپرس بر روی ۷۵۵ قرار دهید در اخر اگر همچنان مشکل باقیست با میزبانی فضای خود ارتباط برقرار کنید.

بخوانید  چگونه پست های وردپرس را به طور خودکار با بافر به اشتراک بگذاریم؟

۱۸-خطای تغییر مسیر در وردپرس

یکی از خطاهای وردپرس خطای تغییر مسیر میباشد که بدلیل ادرس نادرست رخ میدهد و برای حل این مشکل میبایست از طریق”تنظیمات>همگانی”ادرس سایت خود را به درستی وارد کنید و یا از کد زیر در فایل wp-config.php استفاده کنید:

1
2
define('WP_HOME','http://example.com');
define('WP_SITEURL','http://example.com');

توجه:به جای http://example.com ادرس دامنه خود را وارد کنید.

۱۹-بارگذاری رسانه با شکست مواجه شد

یکی از خطاها این است که در هنگام بارگذاری رسانه یا فایلی بارگذاری با شکست مواجه میشود و این مشکل بدلیل نداشتن مجوز میباشد که شما عزیزان میبایست سطح دسترسی را تغییر دهید.

برای تغییر دسترسی پوشه با استفاده از FTP بر روی wp-content کلیک راست کنید و بر روی file permissions کلیک کنید و یک پنجره برای شما باز میشود و در این پنجره باید مقدار ورودی numberic value را برابر با ۷۵۵ قرار دهید و تیک گزینه” Resurse into subdirectories”را زده و زیر مجموعه”Apply to directories only”را نیز فعال کنید.

۲۰-خطای صفحه قرمز گوگل

خطای صفحه قرمز بدلیل این است که سایت شما توسط گوگل الوده شناسایی شده است و برای برطرف کردن این موضوع باید الودگی سایت خود را از بین ببرید با افزونه های امنیتی یا وردپرس را به طور کل حذف کنید و از طریق گوگل وبمستر درخواست بررسی مجدد را بدهید.

۲۱-خطای مشکل زمانبدی پست

در وردپرس این ویژگی وجود دارد که شما میتوانید پست را با زمابندی که مد نظر دارید منتشر کنید و حالا شاید برای زمان بندی سایت شما مشکل وجود داشته باشد و این قابلیت کار نکرد ولی برای حل این مشکل میتوانید از طریق”تنظیمات>همگانی”برطرف کنید و اگر باز مشکل شما برطرف نشد میتوانید از افزونه WP Missed Schedule استفاده کنید.

۲۲-خطای محدودیت زمانی

وردپرس از زبان PHP قدرت گرفته است و حالا شاید شما در حال بارگذاری پوسته یا افزونه ای باشید و خطای محدودیت زمانی را مشاهده کنید و این خطا به این دلیل است که زمان بارگذاری پوسته یا افزونه بیشتر از زمان تعین شده است و برای حل کردن این مشکل باید کد زیر را به فایل .htaccess اضافه کنید:

1
php_value max_execution_time 300

۲۳-بارگذاری تصویر شاخص در فیسبوک

حتما تا کنون به این مورد برخورد کرده اید که وقتی میخواهید مقاله ای را در فیسبوک منتشر کنید تصویر و یا حتی اطلاعات نوشته نمایش داده نمیشود و باید تصویر را به طور دستی در فیسبوک بارگذاری کنید ولی اگر از افزونه سئو yoast استفاده میکنید میتوانید از قسمت تنظیمات شبکه های اجتماعی در پست ها اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.

۲۴-خارج نشدن از مدیریت وردپرس

شما میتوانید این حالت را انتخاب کنید که وردپرس شما را به خاطر بسپارد و تا مدتی بدون نیاز به کلمه عبور و نام کاربری وارد مدیریت وردپرس شوید ولی خب شاید بخواهید که وردپرس شما را از یاد ببرد برای اینکار باید شما کوکی های مرورگر خود را حذف کنید و اگر مشاهده کردید که مشکل شما حل نشد میبایست از طریق”تنظیمات>هماهنگی”ادرس های سایت را به درستی وارد کنید و هر دو ادرسی که از شما خواسته شده است را متفاوت وارد نکنید و باید یکسان باشند مثلا هردو با www یا بدون www باشد. اگر به پنل مدیریت وردپرس دسترسی نداشتید میتوانید از کد زیر در فایل wp-config.php استفاده کنید.

1
2
define('WP_HOME','http://example.com');
define('WP_SITEURL','http://example.com');

یا با www وارد کنید.

1
2
define('WP_HOME','http://www.example.com');
define('WP_SITEURL','http://www.example.com');

توجه:به جای example.com نام دامنه خود را وارد کنید.

امیدوار هستیم که مقاله ۲۴ خطای رایج وردپرس برای شما مفید بوده باشه و تلاش شده است که ۲۴ مورد از خطاهای رایج وردپرس را به همراه راه حل به شما عزیزان ارائه کنیم.

سوالات یا نظرات خود را از قسمت دیدگاه های همین پست میتوانید با ما در میان بگذارید.

 

موفق و پیروز باشید

مطلب در تاریخ 30 مهر 1396 به روز شده است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.