بازاریابی محتوا

, ,
نکات بازاریابی محتوا

ستون کمپین بازاریابی اینترنتی برای شروع هر کسب و کار ( استارتاپ) بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا چیست ؟

محتوایی است که باعث جذب بازدید کننده به کار و فعالیت شما میشود.نام برند تجاری شما را با هدف توسعه پررنگ میکند و لازمه آن کار منظمی است که باعث ایجاد اعتبار در ذهن مخاطب شود.

مزایای بازاریابی محتوایی چیست ؟

فعالیت های شما را برای بهبود نتیجه جستجو در گوگل بهبود میبخشد.

قدم به قدم

بازاریابی محتوا

ابتدا بازار هدف خود را مشخص کنید

قبل ازنجا هر کاری لازم است تحقیقات لازم در بازار را روی مخاطبان خود انجام دهید.افرادی را که احتمال بیشتری دارد که از محصول یا خدمات شما بخواهند را مشخص کنید.رفتار های پیشین مخاطبین خود را در مورد خرید آن محصول ( خدمات) بررسی کنید. یادداشتی از بازخورد و نظرات مخاطبین هدف خود تهیه کنید.

داده های به دست آمده را جمع بندی و تحلیل کنید.

استراتژی محتوا بسازید

با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها به راحتی یک استراتژی محتوا برنامه ریزی کنید و آن راتبدیل به یک کمپین موفق کنید. در استراتژی محتوا، تیم محتوای خود را تعریف کنید و مسئولیت ها را بر اساس تخصص آن ها تعیین کنید. این استراتژی به شما کمک خواهد کرد تا تعیین کنید چه کسی محتوا را آماده می کند، محتوای تبلیغاتی کجا تبلیغ خواهد شد، چه میزان محتوا منتشر خواهد شد، چه نوع محتوایی اجرا می شود، چگونه با مخاطبین مورد نظر خود در بازاریابی محتوا تعامل خواهید داشت، و غیره. بنابراین، این استراتژی را برنامه ریزی کنید و آن را هر از گاهی با توجه به الزامات به کار ببرید تا بتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید. زیرا بازاریابی محتوا مزایای کسب و کار خود را برای اجرای طولانی تر دارد.

طراحان و بازاریابان محتوا را تعیین کنید

اکنون باید منابع جداگانه برای تولید کننده محتوا و بازاریاب اختصاص دهید. از جمله تحلیلگرها، نویسندگان، SEO کاران و متخصصان SMM که مسئول تهیه و ارتقاء محتوا برای مخاطبان شما هستند. در استارتاپ، شما باید یک بودجه مناسب برای هرکدام اختصاص دهید که مزایای طولانی خود را برای تلاش های شما ایجاد می کند. این تیم محتوا به طوفان مغزی در موضوعات مختلف کمک می کند. موضوعاتی مثل عنوان های پرطرفدار، ایجاد محتوای آموزشی متن باز SEO شامل چیزهای جالب مانند متن، تصاویر، فیلم ها،infographic  و غیره. مخاطبان و بازاریابان برای حداکثر دیده شدن محتوا آن را به مکان های مربوطه آنلاین توزیع می کنند.

دنبال روش منحصر به فرد باشید و بهترین پلت فرم را انتخاب کنید
در سناریوی امروز همه در بازاریابی محتوا شرکت دارند، بنابراین شما باید یک رویکرد و دستور العمل منحصر به فرد برای خدمت به مشتریان خود داشته باشید. تنها اگر شما متفاوت باشید، قادر به جدا ایستادن از جمعیت خواهید بود، در غیر این صورت تمام تلاش های شما از بین خواهد رفت.

به غیر از اینکه متفاوت باشد، باید بهترین پلت فرم برای توزیع چنین محتوایی انتخاب کنید و در اینجا تحقیقات بازار وارد می شود که آن را در مرحله قبل انجام داده اید.

انتشار دهید، تقویت کنید و تجزیه و تحلیل کنید

همانطور که مشق خوبی برای راه اندازی استراتژی بازاریابی محتوا انجام داده اید اکنون آماده اید مطالب خود را در سیستم های مرتبط مربوطه منتشر کنید، اما مجبور نیستید فقط آن را منتشر کنید، همیشه سعی کنید به طور موثر آن را در کانال های مختلف موجود تبلیغ کنید. بنابراین، شما باید در استراتژی رسانه های اجتماعی بسیار متمرکز شوید، ثبت نام کنید و به طور منظم در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید که اهمیت بالایی برای بازار هدفتان  دارد. محتوای خود را تبلیغ کنید  و همیشه بعد از مدتی به تبلیغ مجدد این محتوا برای ایجاد علاقه در کاربران بپردازید.

در مرحله نهایی، همیشه نتایج را بر اساس تلاش های قبلی خود نظارت و تجزیه و تحلیل کنید که به شما برای بهینه سازی محتوای خود و استراتژی بازاریابی کلی محتوا برای آینده کمک می کند.

نکته آخر بازاریابی محتوا

برای بازاریابی محتوا استراتژی داشته باشید؛ این روند را دوباره و دوباره تکرار کنید زیرا بازاریابی محتوا یک فرایند پایان ناپذیر است. اگر این ۵ نکته بازاریابی محتوا را به طور موثر دنبال کنید، کسب و کار شما همیشه به موفقیت های جدید بهبود می یابد و بازده خوبی از سرمایه گذاری برای کسب و کار آنلاین شما به ارمغان می آورد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *