۱۰ استراتژی رشد اینستاگرام

استراتژی رشد اینستاگرام

با داشتن بیش از ۱ میلیارد نفر کاربر در هر ماه و با وجود بیش از ۲۰۰ میلیون کاربری که روزانه حداقل از یک پروفایل بیزینسی بازدید می کنند، استفاده از اینستاگرام  برای کسب و کارها یک ضرورت است. حالا و در شرایطی که همچنان فاصله گذاری اجتماعی، یک ضرورت است و افراد بیشتر از همیشه در خانه می مانند، زمان آنلاین بودن همه ما در حال افزایش است. در چنین شرایطی اینستاگرام فرصت فوق العاده‌ای را در اختیار کسب وکارها برای ارتباط با مخاطبین شان فراهم می‌کند. حالا سوال اینجاست که آیا هنوز هم در مورد استفاده از اینستاگرام برای کسب و کارتان تردید دارید؟

فارغ از این که آیا کاربران اینستاگرام در حال تماشای فیلم هایی از مراحل درست کردن یک قهوه بسیار محبوب و مشهور هستند یا به دنبال یادگیری یک مهارت ساده برای استفاده در کارهای روزانه و یا اینکه از این پلتفرم صرفا برای وقت کشیِ زمان بین وعده های غذایی استفاده میکنند، کسب و کار شما فرصتی بسیار خوب برای دستیابی به این کاربران در اینستاگرام دارد؛ فرصتی واقعی برای رشد. با این حال، این رشد همینطوری اتفاق نمی افتد. در اینجا ۱۰ استراتژی برای رشد در اینستاگرام آورده شده است که همین حالا می توانید شروع به کار کردن روی آنها کنید:

 

۱۰ استراتژی برای رشد در اینستاگرام

۱- به طور مکرر و مداوم پست بگذارید

بدون پست گذاشتن مداوم، انتظارات و علایق مخاطبان شما فروکش می کند. اگر هر روز برای مدتی پست می کنید اما بعد تا یک ماه پست نمی گذارید، فالوورهای شما یا سردرگم می شوند یا کاملاً شما را فراموش می کنند. در واقع، ممکن است هنگامی که شما در نهایت تصمیم به ارسال مجدد پست می گیرید، آنها دیگر شما را دنبال نکنند. شما در حقیقت با داشتن یک برنامه منظم، میزان تعامل مخاطب را به حداکثر می رسانید، بدون اینکه بخواهید بیش از حد زمان بگذارید و خود را به دردسر بیاندازید. لازم به ذکر است، هرگونه استراتژی اینستاگرامی باید به طور واضح تعداد ارسال پست را در یک زمان مشخص (مثلا یک ماه) مشخص کند و به این ترتیب، به شما در حرکت در مسیر کمک کند.

Flynn یک فروشگاه جواهرات محلی بوستون است که تقریباً هر روز در اینستاگرام پست منتشر می کند! با در نظر گرفتن تمامی این موارد، برای خودتان یک برنامه بریزید و سپس مطمئن شوید که می توانید در آن تداوم داشته باشید. برای دستیابی به این موضوع به مورد بعدی دقت کنید؛

۲- از یک ابزار برنامه ریزی استفاده کنید

همانطور که گفتیم، پست گذاشتن طبق برنامه و بطور مداوم برای رشد بسیار مهم است. اما صحبت در مورد چنین موضوعاتی ساده تر از عمل کردن به آن است. به همین دلیل برای رشد قابل توجه در اینستاگرام، برنامه ریزی و استفاده از ابزار برنامه ریزی بهترین راه پیش رو است. برنامه ریزی ارسال پست های اینستاگرام نه تنها در وقت شما صرفه جویی میکند، بلکه باعث می شود استرس شما و احتمال خطا کردنتان نیز کاهش یابد.

خوشبختانه، اینستاگرام این کار را برای همه شما بازاریابهای شبکه های اجتماعی ساده کرده است. همانطور که میدانید، در حال حاضر اینستاگرام و فیسبوک، به علت داشتن مدیریت مشترک، از نظر امکانات و ویژگی‌هایشان، بسیار با هم هماهنگ هستند. با توجه به این موضوع، حالا امکان انجام برنامه ریزی برای اینستاگرام در قسمت مدیریت تبلیغات فیسبوک (Facebook Ads Manager) وجود دارد. همچنین، چندین ابزار دیگر ارسال پست نیز در دسترس است که بسیاری از آنها با سایر امکانات مفید و لازم برای رشد در اینستاگرام، همراه هستند. اگر علاقه دارید که با برنامه ریزی منظم در شبکه های اجتماعی، خصوصا اینستاگرام، تعامل فالوورها را با پیج خود را حفظ کنید، انواع ابزارهای برنامه ریزی را بررسی کنید.

۳- لایو اینستاگرام را امتحان کنید

آیا می دانید ۸۲٪ از مردم تماشای یک لایو ویدئویی را به دیدن یک پست در شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند؟

خوشبختانه، لایو اینستاگرام این کار را برای شما ممکن می کند و دلایل زیادی وجود دارد که باید آن را امتحان کنید.برای مثال، لایو اینستاگرام بهترین جایگاه را در فید استوری فالوورهای تان به شما می دهد. یعنی در صورتی که شما لایو بروید، در ردیف نمایش استوری به فالوورها، لایو شما جز اولین موارد، به کاربر نشان داده می‌شود. همچنین لایو اینستاگرام به طور خودکار پوش نوتیفیکیشن هایی را برای فالوورهای شما ارسال می کند تا به آنها اطلاع دهد که شما در حال لایو رفتن هستید.

در آخر، به نظر می رسد الگوریتم اینستاگرام به اکانتهای بیزینسی که از لایو استفاده می کنند، علاقه بیشتری دارد. این موضوع از رویه اینستاگرام نسبت به این پیج ها مشخص است: آسان تر کردن دسترسی به پروفایل این پیجها به روشهای مختلف و تقویت امکان تعامل ارگانیک با آنها.

۴- با برندهای دیگر پارتنر شوید

برای سرعت بخشیدن به رشد اینستاگرام تان، چه راهی بهتر از پارتنر شدن با برندی که در حال حاضر فالوورهای زیادی دارد؟ این روش که مدت زیادی نیست که به اینستاگرام اضافه شده است، به نوعی یک روش بازاریابی یک تیر و دو نشان است؛ زیرا به کمک آن نه تنها محتوای خود را در معرض مخاطبان فعلی خود قرار می دهید، بلکه به مخاطبان جدیدی نیز از طریق یک همکاری مشترک سودمند دست خواهید یافت. برای داشتن مشارکتی موفق که موجب رشد کسب و کارتان شود، اطمینان حاصل کنید که شرکتهایی که می خواهید با آنها پارتنر شوید، به خوبی با اهداف کسب و کار شما هماهنگ باشند. جنس مخاطبان آنها باید با مخاطبان شما مرتبط باشد. همچنین مهم است که هنگام پیشنهاد مشارکت، یک برنامه مشخص ارائه دهید. این مشارکت چگونه به پارتنر پیشنهادی شما منفعت خواهد رساند؟ این کمپین مشترک بازاریابی اینستاگرامی چگونه خواهد بود؟

مثال زیر را از همکاری Outdoor Voices، یک برند لباس زنانه فعال و یک شرکت برگزار کننده کلاس های رقص، یعنیMelody Dance Fit در نظر بگیرید. این مشارکت کاملا مناسب است زیرا کالا و خدمت در اینجا به خوبی با هم هماهنگ هستند: لباس ورزشی و کلاس های ورزش. طی این همکاری، دو شرکت کمپینی به نام “Virtual Recess” ایجاد کردند که طی آن شرکت کنندگان حاضر در یک کلاس رقص (کلاس متعلق به یعنی Melody Dance Fit) در لایو اینستاگرام، لباس های Outdoor Voice را می پوشند. به این می گویند نبوغ!

۵- برگزاری مسابقات

یک مسابقه اینستاگرامی راه دیگری برای در معرض دید قرار دادن پیج شما، برای رشد حساب کاربری تان است. چرا؟ اولا، مردم عاشق چیزهای رایگان هستند! شما هر چیزی را بطور رایگان و به عنوان جایزه بدهید، افراد به احتمال زیاد استقبال می‌کنند. درواقع رقابت و جایزه دادن در اینستاگرام به خوبی شما را به آنچه که می خواهید یعنی افزایش فالوورها و افزایش تعامل نرخ پیج شما، می رساند. و برای رسیدن به چنین اهدافی نیز، چندین راه وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید از مردم بخواهید که:

  • عکس های شما را باز نشر کنند
  • نظر بگذارند و دوستانشان را تگ کنند
  • پست های شما را لایک کنند
  • پست ها یا استوری های شما را به اشتراک بگذارند

نکته مثبت دیگر این است که این مسابقات یا جایزه دادن ها همیشه نیاز به برنامه ریزی بیش از حد و یا پیچیده برای اجرا ندارد. موردی که در ادامه مشاهده میکنید، مثالی عالی از مسابقه ای است که اخیرا توسط یک بلاگر مشغول در زمینه سلامت اجرا شده است.

همانطور که می بینید ایده مسابقه او بسیار ساده بود و ورود به به مسابقه اش تنها نیازمند لایک کردن تعدادی از پست های او و تگ کردن یک دوست بود. در عوض، او افراد را در قرعه كشی دو كتاب از مجموعه كتابهای خود شرکت می داد. همانطور که اشاره شد، ورود به مسابقه نه تنها تعامل یک پست او را افزایش می دهد، بلکه همچنین باعث می شود که پیج او در معرض دید فالوورهای بالقوه بیشتری قرار گیرد، زیرا کاربران افراد جدیدی را تگ می کنندکه ممکن است هنوز وی را فالو نکرده باشند.

۶- به طور منظم استوری منتشر کنید

درست مثل لایو اینستاگرام، با استوری هم باید ارتباط خوبی برقرار کنید! چرا؟ دلیل اول اینکه روزانه ۵۰۰ میلیون نفر استوری های اینستاگرام را می بینند و یک سوم از استوری هایی با بیشترین بازدید مربوط به کسب و کارها هستند. محبوبیت استوری ها همچنان رو به افزایش است و نمایش برندتان در استوری، راهی دیگر به مخاطب برای تعامل با کسب و کار شما ارائه می دهد. همچنین می توانید از طریق پیجهای تبلیغاتی، در استوری آنها تبلیغ کنید و کسب و کار خود را به مخاطبان بیشتری نشان دهید.

نکته دیگر که در مورد استوری ها بسیار جالب است این است که استفاده از آنها بسیار راحت است. ایجاد یک استوری اینستاگرام تنها نیاز به یک عکس یا ویدیو دارد و با توجه به اینکه طول عمر آن تنها ۲۴ ساعت است، در حقیقت با ریسکی کم به اشتراک گذاشته می شود. همچنین اگر می خواهید عمر استوری های قدیمی تر را افزایش دهید، می توانید آنها را ذخیره کرده و در گروه های مرتبط با هم در قالب هایلایت، در پیجتان نمایش شان دهید.

۷- یک صفحه اینستاگرام منسجم داشته باشید

این نکته برای رشد در اینستاگرام مهم است: شما باید اطمینان حاصل کنید که صفحه تان کاملا با برند شما سازگار و مرتبط باشد. آنچه که مردم دوست دارند، نوعی انسجام و ثبات است.

اولین روش برای این کار اطمینان از این است که پس زمینه عکس و نورپردازی شما در طول روند عکس‌برداری یا فیلمبرداری ثابت باشد. به عنوان مثال، اگر شما برندی فعال در زمینه مد و لباس هستید، برای هریک از پست هایی که از لباس های خود منتشر می کنید با پس زمینه ای متفاوت عکس نگیرید. ممکن است بخواهید در طبیعت از محصولات تان عکاسی کنید. مهم است که در بعضی عکس ها پس زمینه نسبتا ثابت باشد و صرفا زاویه و فاصله دوربین، نحوه ایستادن مدل و… تغییر کند. به یاد داشته باشید که زمینه های روشن تر به طور معمول نتیجه بهتری می دهند. همچنین هنگام عکسبرداری در فضا هایی غیر از طبیعت، اگر از نور طبیعی استفاده می کنید، ترجیحا عکس های خود را در فضای بیرون یا نزدیکی یک پنجره بگیرید، اما نه جلوی نور مستقیم خورشید، زیرا در این صورت درخشش نور بسیار شدید بوده و ممکن است روی کیفتیت عکسی که می گیرید تاثیر منفی داشته باشد.

مثال زیر را از J.Crew مشاهده کنید. این صفحه به خوبی با نوارهایی آبی و سفید و زمینه های مکرر ساحل و آب، یک تم دریایی را تشکیل داده است.

مرحله دوم برای ایجاد نوعی انسجام در صفحه تان، استفاده از قالب ها و المان های مشابه یا تکنیک های ادیت عکس یکسان برای هر پست است. این کار باعث می شود که تصاویر و به طور کلی صفحه شما منسجم تر به نظر برسند. تلاش کنید بفهمید که چه نوع تم و قالب پست، برای آنچه که از نظر ظاهری می خواهید، مناسب است. شاید گاهی بد نباشد که با روشن کردن فضای عکس، ویرایش های خود را شروع کنید، کمی درجه اشباع رنگ را بیشتر کنید تا رنگ ها مشخص تر شوند و همچنین تلاش کنید با تغییر بعضی موارد تمرکز را روی موضوع اصلی عکس قرار دهید.

۸- از هشتگ استفاده کنید

راه دیگر سریع و مؤثر و البته رایگان برای رشد اکانت اینستاگرام شما استفاده استراتژیک از هشتگ ها است. در حقیقت، پست های اینستاگرامی که از هشتگ استفاده می کنند، در مقایسه با آنهایی که استفاده نمی کنند، ۱۲.۶ درصد افزایش نرخ تعامل را به دست می آورند. مادی عثمان در Sprout Social می گوید: “هشتگ ها نه تنها به کاربران شبکه های اجتماعی کمک می کنند که محتوا را سازماندهی و طبقه بندی کنند، بلکه آنها همچنین یکی از نیرو محرکه های پشت برخی از بهترین کمپین های بازاریابی امروزی هستند که به وایرال شدن کمپین ها کمک می کنند.”

اصولا هشتگ گذاری بسیار مؤثر است زیرا به طبقه بندی محتوای مشابه کمک می کند و این باعث می شود که محتوای شما بیشتر و بیشتر قابلیت دیده شدن داشته باشند. احتمالاً به همین دلیل است که پستهای دارای هشتگ نرخ تعامل بسیار بیشتری نسبت به پست های بدون هشتگ دارند. ضمن اینکه می تواند به جذب مخاطب جدید هم کمک کند. کاربری که یک هشتگ را جستجو می کند، ممکن است پست شما را هم ببیند و در نتیجه اگر محتوای شما مفید باشد، پیج شما را باز کند و جذب صفحه شما بشود. اگر از نحوه استفاده از هشتگ به بهترین وجه مطمئن نیستید، مقاله زیر را در مورد هشتگ گذاری در اینستاگرام ببینید تا در این کار حرفه ای شوید.

۹- پول بدهید تا وارد بازی شوید

همه ما اغلب به دنبال فرصت های رشدی هستیم که نیاز به باز کردن کیف پول مان نداشته باشد، درست است؟ در مورد اینستاگرام، در حالی که قطعاً می توانید اکانت خود را به صورت ارگانیک رشد دهید، اما سرمایه گذاری حتی به مقدار کم می تواند یک ROI بالقوه عظیم برای شما به ارمغان بیاورد. چطور؟ خوب، اول از همه، اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که بودجه خود را کنترل کنید، تبلیغات خود را به سمت مخاطبان بسیار خاص هدف قرار دهید و از میان طیف گسترده ای از قالب های تبلیغاتی (استوری های تبلیغاتی، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات عکس، تبلیغات عکسهای اسلایدی و غیره) قالب مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اسپانسرینگ صرفا یک پست می تواند به میزان قابل توجهی پیج شما را در معرض نمایش قرار دهد.

با توجه به این موارد گزینه های بسیار زیاد و انعطاف پذیری در نحوه تبلیغ، وجود دارد که ممکن است موجب سردرگمی تان شود. بنابراین، از کم شروع کنید و با تبلیغ یکی از محبوب ترین پست های ارگانیک خود به مخاطبان مربوطه، تاثیر این تبلیغ را دنبال کرده و ارزیابی کنید. حتی اگر بودجه شما اندک باشد، ROI تان پتانسیل زیاد شدن را دارد، بنابراین با برخی محتوای پولی آزمایش کنید تا نرخ رشد تان را در اینستاگرام افزایش دهید.

۱۰- کارهای عام المنفعه بکنید

به عنوان آخرین، اما نه کم اهمیت ترین مورد، یک راه عالی برای رشد در اینستاگرام، نشان دادن وجه اصیل کسب و کار شما است که به دیگران، به جامعه و مردم، به ویژه در شرایط حال حاضر اهمیت می دهد. اگر شرکت شما قادر است به دیگران کمک کند، حتی به یک مقدار کوچک، چرا کمک نکند؟ این کار می تواند تهیه ماسک هایی برای کارکنان بخش درمان باشد، کمک مالی به موسسات خیریه تهیه غذا در منطقه یا شهرتان یا تهیه وعده های غذایی برای پرستاران مشغول به خدمت. راه های زیادی برای ادای دین شما به جامعه وجود دارد و اگر چنین کاری می کنید، چرا کاری که انجام می دهید را با مخاطبان خود به اشتراک نگذارید؟ این امر نه تنها به آنها روحیه شفقت در کسب و کار شما را نشان می دهد، بلکه حتی می تواند برای دیگران هم الهام بخش باشد که آنها نیز اینطور کارهایی را انجام دهند.

در اینجا مثالی زیبا از صاحب رستوران و کافه ای مستقر در بوستون، جوآن چانگ، وجود دارد که برای کمک به تغذیه کارکنان بیمارستان ها در زمانی که اتفاقا کسب و کار خود وی از این شرایط آسیب دیده است، کارهای فراوانی می کند. نشان دادن این نوع روحیه سخاوتمندانه واقعاً الهام بخش است.

مطلب در تاریخ 11 مرداد 1399 به روز شده است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.